Thursday, January 26, 2012

Matrix.bat


Salam semua..
Apa khabar? tengah saya lepak-lepak kat ofis tengahari tadi tiba-tiba teringat cerita The Matrix lakonan Kaenu Reeves.. memang staylo la crite tu waktu dulu..umur saya waktu tu dalam 14 ke 15 tahun entah..tentu korang tertanya apa yang saya merepek ni kan..haha..sebenarnya cerita tu la antara penyebab kenapa saya minat dengan komputer lebih-lebih lagi bidang programming..tapi penyebab utama minat bidang ni adalah kerana  kecantikan Angelina Jolie yang berlakon filem Hackers..
haha..ok stop!

hari ini saya nak share bagaimana cara nak membuat Matrix batch dengan menggunakan notepad.

mula-mula buka notepad dan taip nih..

@echo off
color 2
:start
echo %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random%
goto start

pastu savekan sebagai Matrix.bat

then double klik..

hasilnya..ni dia!



best tak?suka tak? i loike!

0 comments:

Post a Comment

IP PC anda ialah: